www.gazetaro.org

         Ni sugestas ke vi sendu la adaptitan tekston al la gazetaro tuj post la finiĝo de la UK.   Indas unue telefoni al la redakcio, informi pri la temo kaj demandi, al kiu oni sendu.   Post kelkaj tagoj estus interese telefoni denove por demandi ĉu la tekstoj bone alvenis,  kaj ĉu estas aldonaj demandoj pri la temo aŭ pri Esperanto.           

 

Adaptu la sugestatan tekston al tiu konkreta <NIA-URBANO>, kiu anstataŭ ŝablonaj frazoj rakontu kuriozaĵon el sia esperanta vivo, ekz. kiel ŝi aŭ li konatiĝis kun Esperanto, aŭ iun interesan travivaĵon. Ĉia mesaĝo enhavu ion aktualan aŭ ion, kio povus esti aktuala, kio igas la temon novaĵeca.  

Atentu !  La kongreso jam okazis, do ĝustigu la verbojn al la pasinta tempo. 

"<NIA-URBANO> debatis en Argentino pri daŭripova estonteco! ktp, ktp.

<NOSTRO-CONCITTADINO> dibatterà in Argentina su un futuro sostenibile!

<NOME> della <NOSTRA-CITTA'> prenderanno parte quest'anno a un Congresso Internazionale con più di 600 persone da 55 paesi . <NOSTRO-CONCITTADINO> si recherà nella capitale argentina Buenos Aires (in esperanto: “Bonaero”) dove avrà luogo il 99esimo Congresso Universale di Esperanto (UK) dal 26 Luglio sino al 2 Agosto 2014.

“Noi verremo da 55 paesi differenti, tuttavia sarà molto facile relazionarsi. Io ho amici in tutto il mondo e a Buenos Aires rivedrò molti di loro. Inoltre visiterò l'Argentina e entrerò direttamente in contatto con gli Argentini grazie a questa lingua e non avrò bisogno di guide” dice <NOME>

A 127 anni la lingua internazionale Esperanto è al centro di un crescente interesse già da molti anni. Le principali cause sono la neutralità etnica e il fatto di non avere legame alcuno con gli interessi imperialisti, economici e politici. Inoltre, grazie alla sua grammatica semplice e regolare, dopo un rapido apprendimento essa apre le porte del mondo anche ai meno talentuosi in ottica linguistica.

“L'Esperanto viene parlato in più di 120 paesi” - continua <NOME> - “Non possiede regole complicate con molte eccezioni, che necessitano di essere memorizzate. L'Esperanto permette contatti e interazione di culture, dando accesso a una giustizia linguistica nella comunicazione interetnica”. Per <LEI/LUI> anzitutto è importante l'utilizzo pratico dell'Esperanto. Ad esempio, “Servizio Passaporto”, la lista di Esperantofoni che ospitano altri Esperantofoni con possibilità di pernottamento gratuito.

L'argomento del 99esimo Congresso Universale di Esperanto è: “I nipoti ci benediranno? Aspirazioni a un futuro sostenibile”. Nella prima settimana <NOSTRO-CONCITTADINO> dibatterà su quest'argomento, che inoltre ben si adatta anche al tema del Decennio Universale dell'Educazione per l'evoluzione sostenibile (2005-2014), quest'anno alla sua conclusione. “Sarà certamente molto interessante discutere direttamente il futuro della nostra umanità con rappresentanti di così tanti popoli, i quali potranno dare proposte così differenti, opinioni su questo problema di grande attualità e da risolvere urgentemente. Difatti, l'Esperanto stesso è oggi lo strumento di comunicazione più adatto che favorisce la convivenza di tutte le lingue e culture attuali. Il suo utilizzo come seconda lingua di tutti permette la creazione di una vera cittadinanza mondiale con rispetto verso l'identità di tutti” afferma <NOME>.

Inoltre, il 26 Luglio, i partecipanti al congresso e gli esperantisti provenienti da tutto il mondo festeggeranno il Giorno dell'Esperanto, nel quale 127 anni fa veniva pubblicato il primo libro d'apprendimento della lingua internazionale. Questo anniversario sottolinea il valore centrale del movimento esperantista: il perseguimento per la giustizia linguistica nel mondo.

“In aggiunta, il programma offre una serie di eventi culturali e turistici” dice <NOME>. <NOSTRO-CONCITTADINO> ascolterà anche i concerti notturni di vari stili: “Adoro la musica rock e pop in esperanto!” <PRIMA/DOPO> il congresso, <NOME> intende viaggiare per il Sud America.

tradukita de Dario Parisi kaj reviziita de Cesco Reale

En via letero sendota al la amaskomunikiloj, aldonu enkondukon:

"Estimata redaktoro <NOMO_DE_LA_REDAKTORO>,

Ni informas vin pri vojaĝo de <NIA-URBANO> por debati en internacia kongreso en Argentino pri daŭripova estonteco."

 

Indiku pliajn informojn kaj kontakteblojn:

Pli da informoj (fakte nur por esperantoparolantoj) pri la kongreso kaj Universala Esperanto-Asocio:

http://uea.org/kongresoj/uk_2014.html

  

- informojn de la menciita vojaĝonto (se ŝi/li tion permesas, kaj nur tion, kion ŝi/li permesas !  Neniel indiku la telefonnumeron, nek retadreson aŭ loĝadreson de kongresanoj per sociaj retejoj (FB, ktp.), nek per amase aŭ  retliste senditaj retmesaĝoj! Respektu ĉies privatecajn rajtojn, regulojn, dezirojn !) 

- Kontakt-detaloj de la informanto al la gazetaro : 

Via nomo, pozicio/ofico en via LA, loka grupo :

Via landa asocio

Ties stratadreso

Poŝtkodo  Urbo

Telefon-numero, fakso, retejo kaj retpoŝta adreso 

- Aldonaj informoj pri Esperanto: www.esperanto.net  aŭ paĝo de <via landa asocio> 

- eventuale uzeblaj informejoj, tekstoj :

http://uea.org/informado/ghisdate/index.html  (sed tion oni devus kontroli pri aktualeco, daŭra taŭgeco, ktp)

Sendu ankaŭ la afiŝon pri Esperanto-tago en via lingvo disponebla ĉie tie

 

 


 

Aldonu ankaŭ la tekston de la REZOLUCIO DE LA 99-A UNIVERSALA KONGRESO DE ESPERANTO